De Osmo Pizza Co. Starter Kit maakt van ‘winkeltje spelen’ een leuke én leerzame ervaring

De Osmo Pizza Co. Starter Kit maakt van ‘winkeltje spelen’ een leuke én leerzame ervaring

Amsterdam, 10 december 2020 - Osmo, het bekroonde educatieve spelsysteem voor iPad, laat kinderen met de Pizza Co. Starter Kit hun eigen pizzeria openen. Zo ervaren ze spelenderwijs de basisbeginselen van het runnen van een eigen bedrijf. Tegelijkertijd leren ze observeren, omgaan met geld en hoofdrekenen.

Met de Pizza Co. Starter Kit open je in een paar minuten je eigen pizzeria: download de app, plaats de iPad in de Osmo basis, klik de reflector op de camera, en de gasten stromen binnen. Nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, maak je de pizza met de basispizza en de speelstukken voor extra ingrediënten. De camera registreert welke ingrediënten je gebruikt en kijkt of deze kloppen met de bestelling. Gaat alles goed, dan heb je een blije klant en een grotere fooi.

 

Na het eten is het tijd om af te rekenen. Sommige klanten betalen gepast, maar anderen moet je wisselgeld geven. Dit doe je door de juiste geldspeelstukken op het dienblad te leggen. De app controleert vervolgens of het bedrag juist is. Na het ontvangen van het correcte wisselgeld vertrekt de klant en komt er in het restaurant een plekje vrij voor een nieuwe pizzaliefhebber.

 

De gemaakte winst investeer je weer in je pizzeria, bijvoorbeeld in een snellere oven of decoraties voor het restaurant. Zo kan je je klanten sneller bedienen en komen ze met plezier nog eens een pizza bij je eten. 

 

Hoe de Osmo Pizza Co. Starter Kit werkt zie je in deze video: https://youtu.be/RGe67qYIZdQ

 

De Osmo Pizza Co. Starter Kit laat kinderen niet alleen leuk ‘winkeltje spelen’, ze leren tegelijkertijd de basisprincipes van het runnen van een eigen bedrijf. Daarnaast leren ze omgaan met geld, hoofdrekenen, kritisch denken, observeren, en op een creatieve manier problemen oplossen. Osmo registreert iedere beweging in de echte wereld en de app reageert daarop.

 

Fysiek en digitaal vormen een geheel

 

Osmo spellen brengen de creatieve verbeelding van kinderen tot leven, en combineren hun liefde voor schermen met de tactiele, hands-on interactie die ze nodig hebben om zich te ontwikkelen. De ‘Reflective AI’ technologie zorgt ervoor dat de iPad camera de fysieke objecten die voor het apparaat liggen kan ‘zien’. De games reageren op wat zich voor de tablet afspeelt, waarmee de digitale omgeving en fysiek spel naadloos in elkaar overgaan. Deze techniek is de eerste in z’n soort; Osmo geeft kinderen een blanco doek om zichzelf te uiten en te leren door middel van fysiek spel. 

 

Tot en met 26 december geeft Bol.com 25 procent korting op de Pizza Co. Starter Kit. Deze korting geldt ook voor de Osmo Genius Starter Kit, de Osmo Coding Starter Kit, de Osmo Little Genius Kit en de Osmo Creative Starter Kit.

 

** EINDE PERSBERICHT **

 

Beeldmateriaal

Kijk hier voor productfoto’s, sfeerbeelden en video.

 

Review kits

Heb je interesse in een Osmo Pizza Co. Starter Kit voor een review, stuur dan een email naar [email protected]

 

Mediacontact:

[email protected]

 

De Pizza Co Starter Kit is te koop bij Amac and Bol.com - voor de consumentenadviesprijs van €69,95. Tot en met 26 december kost de Pizza Co. Starter Kit bij Bol.com slechts €52,50

De Osmo Pizza Co. Starter Kit, Coding Starter Kit en de Genius Starter Kit wordt gedistribueerd door Mondeno Benelux B.V.
Ga voor meer informatie naar: http://www.mondeno.nl/contact

 

Over Osmo

Tangible Play Inc. - het bedrijf achter Osmo - is in 2013 opgericht door ex-Google engineers Pramod Sharma en Jerome Scholler. Het Osmo spelsysteem brengt digitale gameplay en fysieke interactie samen tot een leuke en gezonde speelervaring voor alle kinderen. De Osmo-wereld omvat twaalf titels, waaronder Super Studio, Coding Awbie, en Masterpiece, die kinderen respectievelijk creativiteit, coden, en tekenen leren. Het hoofdkantoor van Osmo staat in Palo Alto, Californië. Doe mee aan het Osmo-plezier op PlayOsmo.com. Osmo is onderdeel van BYJU’S - The Learning App.

 

Sharma en Scholler willen met Osmo een leuke en gezonde speelervaring creëren die speciaal ontworpen is voor hands-on spel voor zowel jongens als meisjes. Het systeem is anders dan alle technologie die onze kinderen in hun leven tegenkomen. Kinderen staren, swipen en tappen niet op icons. Met Osmo worden ze aan het denken gezet. Ze spelen en leren in de echte wereld en zien die creaties tot leven komen.

 

Pediatrisch onderzoek toont aan dat schermtijd alleen geen garantie is voor succes. Meer en meer leerlingen hebben last van een verzwakte motoriek, en kunnen niet langer een potlood goed vasthouden. Osmo bouwt een wereld van hands-on spelervaringen die de geest van kinderen voeden door hun verbeeldingskracht te ontketenen. Het bedrijf brengt fysieke middelen naar de digitale wereld via augmented reality en de gepatenteerde Reflective Artificial Intelligence.

De AI-technologie wordt gecombineerd met klassieke leermethodes voor een holistisch leersysteem waar kinderen, ouders en onderwijzers wereldwijd van houden.

 

Het ontwerp van Osmo trekt een brede leeftijdsgroep aan en met een grote verscheidenheid aan beschikbare accessoires is er meer dan genoeg om kinderen bezig te houden. De Osmo-ervaring moedigt kinderen aan om hun creativiteit, ondernemendheid en STEM-vaardigheden te ontdekken, samen met de meer traditionele ervaringen als rekenen, spellen, en natuurkunde.

 

De unieke aanpak van het bedrijf heeft de aandacht getrokken van speelgoed en educatie grootheden als Mattel, Sesame Ventures en Houghton Mifflin, die door een strategische investeringen de iconische producten voor de hedendaagse familie en klaslokalen willen versterken.

 

Erkenning
Tot op heden is Osmo uitgeroepen tot een van Time Magazine's Best Inventions, hebben ze een Parents’ Choice award gewonnen, zijn ze winnaar van de prestigieuze Oppenheim award, en waren ze finalist voor Toy of The Year 2016. Osmo wordt in meer dan 42 landen verkocht, geleverd via negen internationale distributiecentra, en wordt omarmd door meer dan 30.000 scholen. 


Meer weten over Osmo? Kijk dan op playosmo.com.

 

Product Overzicht

 

OSMO IS MAGISCH: Leuke en bekroonde leerspellen waarbij fysieke accessoires communiceren met de iPad, waardoor de speelstukken en de acties van het kind tot leven komen op het scherm (geen Wi-Fi nodig om te spelen). 

 

LEEFTIJD EN VAARDIGHEDEN: 5-12+ jaar. Het spel is ontworpen voor beginners en expert levels. Osmo maakt het mogelijk om door te leren. Met een profiel voor je kind(eren) kan je via de speciale app voor ouders de voortgang in de gaten houden.

 

DE OSMO BELOFTE: Ontworpen met plezier en leren in het achterhoofd in Palo Alto Californië. 90 Dagen garantie. Om te spelen zijn een iPad & Osmo Base nodig (iPad niet inbegrepen)

 

LEREN: Maak pizza's voor klanten, ontvang hun betaling en geef wisselgeld, en leer over de winstgevendheid van een eigen bedrijf. Extra game-concepten zijn: optellen, aftrekken, breuken, hoofdrekenen, ontwerp- en communicatievaardigheden. 

 

GELEERDE VAARDIGHEDEN: (bedrijfs) rekenen, omgaan met geld, optellen, aftrekken, breuken, snel hoofdrekenen, een bedrijf runnen en laten groeien, kritisch denken, observeren, op een creatieve manier problemen oplossen, en basis ondernemersvaardigheden. Osmo registreert iedere beweging in de echte wereld en reageert daarop.

 

WAT ZIT ER IN DE DOOS: Pizza/Dienblad, speelstukken voor ingrediënten, geldstukken (voor briefgeld en munten), Osmo Basis en Reflector voor iPad, stapelbare doosjes voor de speelstukken, 1 game app: Pizza Co. Een iPad wordt niet meegeleverd.

 

IPADS WAAR OSMO OP WERKT: Alle iPads, behalve Generatie 1, iPad Air 4, iPad Pro 11-inch en iPad Pro 12.9-inch. iOS 9 of hoger vereist. Kijk hier een volledige lijst van devices: https://support.playosmo.com/hc/en-us/articles/115009542208-Which-iPad-models-is-Osmo-compatible-with


You may also like...