PERSBERICHT Gouden Loepie voor Nederlands kleinste lettertjes

Indien u deze e-mail niet goed kunt lezen: Klik hier voor de online versie.
PERSBERICHT 'Gouden Loepie' voor meest onleesbare verpakking ZOEKTOCHT NAAR NEDERLANDS KLEINSTE LETTERTJES Soesterberg, 1 december 2008 - Nederlanders worden door Eye Wish Groeneveld massaal opgeroepen om tot en met 10 december 'kleine lettertjes' op te sporen. De zoektocht richt zich op extreem kleine letters op verpakkingen, gebruiksaanwijzigingen, in tijdschriften en op websites. Eye Wish Groeneveld Opticiens gaat met deze landelijke zoektocht de strijd aan met onleesbaarheid. Het bedrijf achter de kleinste, meest onleesbare lettertjes van Nederland krijgt op 17 december aanstaande de 'Gouden Loepie' uitgereikt door Humberto Tan. Voorbeelden van kleine letters kunnen worden ingeleverd in de filialen van Eye Wish Groeneveld of via de website www.eyewishgroeneveld.nl. 'Gouden Loepie' benadrukt maatschappelijk probleem
Op woensdag 17 december vindt de Gouden Loepie-uitreiking plaats en krijgt de winnaar deze ludieke aanmoedigingsprijs. De Gouden Loepie is een jaarlijks terugkerende prijs om bedrijven aan te sporen rekening te houden met consumenten die de kleine lettertjes slecht kunnen lezen en zich hieraan irriteren. De inzender van de uiteindelijke winnaar van de Gouden Loepie, wint een 'Leven lang goed zien'. In de jury voor de Gouden Loepie-uitreiking zitten onder andere couturier Frans Molenaar, Humberto Tan (heeft brillen in zijn eigen modelijn) en Cees Marijs, opticien sinds 37 jaar. 8 op de 10 Nederlanders hekelt kleine letters
De opticienketen is de zoektocht naar Nederlands kleinste lettertjes gestart naar aanleiding van de onderzoeksresultaten uit de onlangs uitgevoerde 'Leesbrillen Monitor 2008'. Daarin werd het leesgedrag en de houding ten aanzien van leesbrillen en kleine lettertjes van veertigers en oudere Nederlanders nagegaan. Eén van de meest opvallende resultaten was dat 8 op de 10 Nederlanders kleine lettertjes op producten mateloos irritant vindt. Voor Eye Wish Groeneveld een reden om een landelijke strijd met kleine, onleesbare lettertjes aan te gaan. Over Eye Wish Groeneveld
Eye Wish Groeneveld heeft meer dan 70 jaar optiekervaring en is ontstaan uit zelfstandige kwaliteitsopticiens. Het assortiment is zeer gevarieerd en smaakvol, en is landelijk te vinden in meer dan 125 eigentijdse optiekwinkels. Betrokken, deskundige opticiens nemen de tijd voor klanten en zorgen voor persoonlijke aandacht en service. -einde bericht-