Persbericht -śEffectiever verkopen in het buitenland-ť

Son, 22 oktober 2013 – Bedrijven die zakendoen op de wereldmarkt weten dat commerciële documentatie niet alleen foutloos vertaald moet zijn, maar ook precies moet aansluiten op de geldende wet- en regelgeving in een bepaald land. De offerte moet niet alleen in de juiste valuta worden gecalculeerd, ook de ‘toon’ van de offerte moet aansluiten bij de lokale cultuur.
rnDit blijkt voor internationaal opererende bedrijven iedere keer weer een uitdaging. De software van Sofon biedt bedrijven de helpende hand bij het realiseren van een effectiever internationaal verkoopproces.

Business benefits en ROI
rnAmerikaanse prospects zijn veelal erg geïnteresseerd in de “business benefits” en de return on investment van een product of dienst. Duitsers vinden dat ook belangrijk, maar daarnaast willen zij vooral ook de feiten kennen: hoe steekt het product technisch precies in elkaar? Wie in meerdere landen succesvol wil zijn, ontkomt er niet aan om verkoopdocumenten af te stemmen op de verschillende culturen. Dat gaat verder dan alleen een vertaling.

Afstemming
rnHet is van belang om lokale offertes te maken die afgestemd zijn op de lokale eisen, maar die tegelijkertijd voldoen aan alle centrale technische en commerciële randvoorwaarden die wereldwijd worden vastgesteld. Daarnaast dient de verwerking van orders in een internationale context foutloos te verlopen. Tijdens het “Exportseminar Maakindustrie” vertelt Bert de Vries (Manager Sales Benelux Sofon) hoe internationaal zakendoen eenvoudiger, beter en sneller kan verlopen met behulp van de offertesoftware van Sofon. Mark Voortman (Algemeen Directeur Voortman Steel Group) vertelt op zijn beurt hoe hij het internationale offerte- en orderproces geprofessionaliseerd heeft.

Succes in het buitenland
rnOok Bart Jan Koopman (Managing Director Fenedex), Roel Winter (Partner Delaware Consulting)
rnen Geert Nijkamp (spreker/auteur en praktijkman op het gebied van export en internationalisatie) laten zien hoe het Nederlandse bedrijfsleven met meer succes kan acteren in het buitenland.

rn

Exportseminar Maakindustrie, 29 oktober a.s. van 12.00-17.00 bij Voortman Steel Group te Rijssen. Aanmelden: www.sofon.com/seminar

You may also like...